Direction

Dr. Jochen Wiechen

Dr. Jochen Wiechen
Président directeur général

En sa qualité de Président directeur général (CEO) de la société Intershop Communications AG, Jochen Wiechen assure depuis le 1er septembre 2015 la gestion de l’entreprise y compris du service financier, en plus des départements techniques qu'il dirige depuis 2013 au titre de directeur général (CTO, Chief Executive Officer). Grâce à ses précédents postes au sein d’entreprises de taille moyenne à grande spécialisées dans les logiciels, il dispose d’une expérience approfondie dans le développement et le positionnement sur le marché de solutions logicielles. Avant d’intégrer Intershop, Monsieur Wiechen était vice-président de SAP AG où il était en charge du développement de la stratégie produit ainsi que de la gestion, du développement et du support du « Workforce Performance Builder ». Il faisait auparavant partie du comité directeur de la société datango AG, dont il gérait le portefeuille de produits au titre de Head of Product Development & Support. Parmi les autres postes qu’il a précédemment occupés, on peut citer celui de CTO pour la société de participation Martlet Venture Management Ltd., où il était responsable de la stratégie et du développement technologique, ainsi que ses attributions au sein des entreprises Psipenta GmbH et PSI AG. Jochen Wiechen est titulaire d’un doctorat en physique.

Axel Köhler

Axel Köhler
Directeur general opérationnel

Axel Köhler est directeur des services Ventes, Marketing, Communication et Services professionnels depuis le 1er septembre 2015. Il occupe depuis le 1er juin 2013 le poste de Senior Vice President Global Sales and Marketing pour les activités mondiales de vente et de marketing chez Intershop. Axel Köhler travaille dans le secteur informatique depuis plus de 20 ans. Il a commencé sa carrière dans le domaine de la vente auprès du spécialiste des ordinateurs centraux, Amdahl. Après avoir occupé différents postes de management chez le fabricant de systèmes de stockage EMC, Axel Köhler quitte l’entreprise en 2011 alors qu’il est Directeur des ventes pour l’Allemagne et membre de la direction. Il endosse ensuite les fonctions de gérant de la société Dell Halle GmbH, où il est également General Manager du service des marchés publics. Cet ingénieur diplômé a suivi la formation de l’école supérieure de Zittau/Görlitz. Il l’a plus tard complétée auprès de la célèbre Business School IMD de Lausanne.

Supervisory Board

Christian Oecking

Christian Oecking
Chairman of the Supervisory Board

Christian Oecking works as a senior advisor. He entered consulting and software development in 1985 while studying mechanical engineering at the University of Dortmund. In 1993 he switched to EDS Electronic Data Systems, where he worked as the director of business development and was a member of company management. In 1998 he moved to Siemens and took over the national, and as of 2001 global outsourcing business. In 2009 Christian Oecking assumed the chairmanship of the company management of Siemens IT Solutions and Services GmbH (SIS). In this role, he bore joint responsibility for the successful turnaround of the company and the subsequent sale of SIS to ATOS. In 2001 he founded the Cloud Computing and Outsourcing work group at Bitkom, which he led as chairman until 2010. Christian Oecking now supports national and international companies in positions on supervisory and advisory boards. His essential interests include sales, operational excellence and corporate transformation.

Ulrich Prädel

Ulrich Prädel
Vice Chairman of the Supervisory Board

Ulrich Prädel looks back at more than 30 years of management experience in the IT Industry after he had completed his university education in computer sciences at University of Dortmund. A major step in his professional career had been the position with Electronic Data Systems (EDS) where he was responsible for software development activities and outsourcing units for more than 10 years. From 1999 to 2000 he led all outsourcing activities of EDS for communications industry clients in EMEA. In 2001 Ulrich Prädel joined Capgemini where he held several international management positions including the role of Group Sales Director and member of the Global Capgemini Management Board. Since September 2016 Ulrich Prädel has been working as Executive Advisor. He supports IT companies worldwide as member of supervisory boards and top level consultant. His focus areas span from sales to transformation and restructuring.

Prof. Dr. Louis Velthuis

Prof. Dr. Louis Velthuis
Member of the Supervisory Board

Prof. Dr. Louis Velthuis has held the chair for controlling at the Faculty of Law, Management and Economics at the Johannes Gutenberg University in Mainz since 2008.Born in South Africa, he completed a training program at Deutsche Bank in Germany to become a bank clerk, before studying, graduating and further qualifying as a university professor in business administration at the Goethe University in Frankfurt.His interest in research as well as his many years of practical project experience principally concern the organization of internal and external accounting, the design and setup of incentive systems, performance measuring and the development of concepts in value-based company management. In addition to his teaching and research work, Prof. Velthuis is also an assessor, consultant and lecturer for auditing courses and a member of the work group ‘Internal Accounting’ at the Schmalenbach Society.